С бароков концерт Concerto grosso Сливенският симфоничен оркестър започна 92-я си творчески сезон.
Девета поредна година Ямбол празнува възраждането на символичната за града сграда на Безистена, вече като културно-информационен център.
Изложба с „говорещи” картини на Чудомир, творчески ателиета и концерт на Ивайло Колев бяха част от програмата на честването.
Посетителите на "Безистена" имаха възможност да разгледат гостуващата изложба „Оживелите нашенци“ на Литературно -художествения музей „Чудомир“ в Казанлък.
С помощта на мобилно приложение картините на писателя и художник Димитър Чорбаджийски – Чудомир, „проговарят“, като представят изобразените герои в характерни за тях ситуации, монолози и диалози от разказите и анекдотите му.
Експозицията, включваща 20 платна с добавена реалност, ще остане в залата на "Безистена" до 4 ноември.
В следобедните часове пространството около емблематичната
Никол Кидман представи еротичната си драма "Babygirl" на кинофестивала във Венеция, споделяйки, че се чувства "изложена на показ и нервна", докато контролираната интимност на снимачната площадка се прожектира на големия екран пред световна публика, предаде Ройтерс.
Кидман е заснела поредица от рисковани филми през кариерата си, включително "Широко затворени очи" на Стенли Кубрик, чиято премиера беше във Венеция преди 25 години.
Актрисата обаче сега сподели, че е силно разтревожена от реакцията на последния й филм.
В Babygirl Никол Кидман играе Роми, успешна изпълнителнка директорка в Ню Йорк, която излага на риск както кариерата, така и семейството си, впускайки се в страстна афера с млад, опортюнистичен стажант.
"Снимането на филма с тези хора тук беше деликатно, интимно и много, много дълбоко", каза Кидман, която седеше заедно с режисьорката Хал
"Пеперудени сънища" е заглавието на поредната изложба на художничката Дора Куршумова, която е подредена в сливенската галерия "Седем". Тя е номер 66 в творческия й път, тематична е, както повечето нейни изложби.
Картините са 28, като в десет от тях има определени сюжети, разказа авторката. В останалите има капани за сънища, някакви пеперудни фантазии, гора на пеперудите и пеперудени острови, посочи тя. Част от картините са били започнати на пленер в котленското село Медвен и според Куршумова имат по-различна енергия. В сюжетите им са включени дървета и приказни истории.
Повечето картини са рисувани с техниката "батик с акрилни бои".
Изложбата ще остане в галерията до 18 септември.
Изложбата „Тих диалог“ представя произведения на японските артисти Какуко Ишии, Ичиро Мацуо, Мицуру Куроки, Тору Курита и Джьонг Муун.
Откриването е на 4 септември в пространството на „Триъгълна кула на Сердика“, на Регионалния исторически музей, съобщават организаторите.
По думите им експозицията ще бъде открита от представител на посолството на Япония и в присъствието на авторите. Събитието е част от есенното издание на „София хартиен арт фест“ и 35-ите „Дни на японската култура в България“.
Всеки от авторите показва характерна за него медия, като произведенията са специално създадени за пространството на „Триъгълна кула на Сердика“. „Тих диалог“ е впечатляваща и интригуваща експозиция, чертаеща огромното разнообразие на различни направления в съвременното японско изкуство“, коменти
Актьорът и режисьор Валентин Танев ще напусне създадените от него фондации „Икар“ и „Проф. Крикор Азарян“ заради конфликт на интереси покрай скорошното му назначаване като временно изпълняващ длъжността директор на Общинския драматичен театър „Апостол Карамитев“ в Димитровград. Това съобщи самият той на съвместна пресконференция с кмета на Димитровград Иво Димов.
До изчистване на юридическия казус временен директор по административната част в театъра ще е ръководителят на Детски младежки център в Димитровград Евгени Пенев, уточни Иво Димов. Валентин Танев остава засега в театъра като негов творчески директор, но подчерта, че в Димитровград е срещнал много подкрепа от местната власт за идеите си, а в театъра е открил изключителен екип.
Танев не уточни категорично дали има намерение да участва в конкурса за титулярното
Публиката в зала "Сливен" снощи слуша шест музикални шедьовъра от епохата на барока - произведения от Вивалди, Джеминяни, Корели, Хендел, Ейвисон и Корет в изпълнение на солистите Глеб Гладков (цигулка), Марта Бонева (цигулка), Николай Стойков (клавесин) и София Радилова (виолончело) - музиканти и майстори инструменталисти, с огромен опит и познания в изпълнението на старинна музика.
Те бяха извикани на бис след своето изпълнение и бяха изпратени с аплодисменти.
Цигуларката Марта Бонева, която е концертмайстор, вече е изпълняващ длъжността директор на културния институт, защото титулярът Кремена Оксенкруг излиза в отпуск по майчинство.
Кремена Оксенкруг присъства на концерта като част от публиката.
Concerto grosso е стил, който се заражда в Италия през XVIII век, но много скоро завладява цяла Западна Европа, посочват от Симфоничния оркестър. Разликата между Concerto grosso и инструменталният концерт е, че при Concerto grosso няма водещ солов инструмент. Тази роля е разпределена между няколко солисти и оркестър, които имат почти равностойни роли през повечето време.
На 29 октомври е първият концерт на In The Mood House Band. Започваме поредица от незабравими музикални вторници, в които ще ви потопим в света на джаза, разказват организаторите
House Band е съставен от Мартин Марков (пиано), Димитър Шанов (контрабас) и Симеон Симеонов (барабани). Те ще изпълнят емблематични джаз стандарти като Poinciana, Days of Wine and Roses, Stella by Starlight, Dolphin Dance, How Insensitive и други класики.
„В бъдеще планираме да каним изтъкнати солисти – вокалисти и инструменталисти, които ще допълнят звученето на In The Mood House Band, както и ще организираме джемсешъни, в чиито импровизации ще могат да се включат музиканти – любители и професионалисти, музицирайки заедно на сцената, една от най-характерните черти на джаза, в In The Mood Jaz
Във Варненския драматичен театър „Стоян Бъчваров“ започнаха репетициите на постановката „Муа у тупан“ на режисьора Николай Кенаров по пиесата на Боян Папазов, съобщават от културната институция.
Пиесата датира от годините около смяната на режима през 1989-а. Комедията е на шопски диалект, героите са граовци, а в хумора на ситуациите, през които преминават, е включена философия и народопсихология, обясняват от трупата.
Режисьорът Николай Кенаров определя „Муа у тупан” като притча за пътя към развитието на човека. Историята е фолк гротеска, леко фантастична и абсурдна, а наличието на театър в театъра дава неограничена свобода на въображението, смята той.
Времето на действието не е дефинирано, но прилича на възможно бъдеще, в което артистите живеят в покрайнините, почти „изхвърлени“ от обществото. На това символично
Хасковският Драматично-куклен театър „Иван Димов“ открива новия си творчески сезон с премиера на куклено представление.
Обичаната от малки и големи приказка на Ран Босилек "Косе Босе" е под режисурата на Лео Капон, който в годините поставя на сцената на театъра в Хасково много от куклените спектакли. По сценографията на "Косе Босе" е работила Ханна Шварц.
Приказката пред малките зрители в камерната зала на театъра ще разкажат младите актьори от трупа в Хасково - Нелина Михайлова, Стефана Дункова и най- новото попълнение в нея Краси Кирчев. С тяхно участие са доизградени и голяма част от репликите на герои, които се отзоват в забавна бъркотия в приказната гора.
Деца и възрастни да са заедно и да се забавляват, както и да изграждат различни взаимоотношение помежду си-това е моето разбиране за театър, казва режисьорът Лео Капон. Така
Във филма „Сватба“ исках да вплета и съвременния мой личен поглед към хората от Родопите с генома, който те носят. Свободолюбието, силата на характерите на героите да бъдат в образите, показани по възможно най-пестеливия и въздействащ начин. Това каза продуцентът и режисьор Магдалена Ралчева на пресконференция след прожекцията на лентата, заснета по едноименния разказ на Николай Хайтов, на фестивала „Златна роза“ във Варна.
Попитана дали се е вдъхновявала от други филми по творби на писателя, тя каза, че след написването на сценария не е чела повече разказа и не е гледала филми по Хайтов, за да бъде съзнанието й свободно и да се абстрахира от направеното от колегите й преди нея. „Дадох свобода на света на родопчанина, който ми е познат, тъй като от тридесет години живея в тази част на България и българомохамеданите, които присъстват като осн
Филмът „Хени. Приятелството – смисъл и спасение” ще бъде показан на международни и национални кинофестивали, съобщават от продуцентите от центъра за еврейско-българско сътрудничество „Алеф“.
Първата прожекция е на 24 август, във втория ден на Международния филмов фестивал „Любовта е лудост”, а в средата на септември ще гостува и на фестивала „Златна роза”, организиран от Националния филмов център във Варна.
Филмът е създаден по идея, вдъхновена от международния литературен ученически конкурс „Който спаси един човешки живот, спасява цяла вселена”, провеждан от „Алеф” в продължение на 11 поредни години.
Лентата, както и литературният конкурс, е посветена на спасяването на бъл
Последният за тази календарна година концерт на Симфоничния оркестър ще се състои на 22 ноември и ще бъде от цикъла "Млада Европа" с участието на тромпетиста Георги Грозев и диригента Симон Павлов.
Програмата включва Сюита “Дон Жуан” от Кристоф Глук, Концерт за тромпет и оркестър в ми-бемол мажор от Йохан Баптист Неруда и Симфония No.45 във фа-диез минор “Прощална” от Хайдн.